Wydział Rozwoju i Obsługi
Wydział Rozwoju i Obsługi realizuje działania związane z obsługą odbiorców usług oraz obsługą wewnętrzną Spółki w zakresie:
- Promocji i Rozwoju,
- Zarządzania i administrowania nieruchomościami,
- Obsługa odbiorców wody i dostawców ścieków,
- Obsługa kancelaryjna Spółki,
- Obsługa kadrowa Spółki,
- Wsparcie działań w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciw pożarowej w Spółce.
Szczegółowe zakresy poszczególnych zadań Wydziału obejmują :
Promocja i Rozwój:
- Pozyskiwanie funduszy europejskich i krajowych na rozwój inwestycyjny, modernizację i promocję Spółki.
- Działania promocyjne Spółki.
- Przygotowywanie całokształtu procesów inwestycyjnych.
- Opracowanie planów inwestycyjnych bieżących i wieloletnich.
- Zarządzanie realizowanymi inwestycjami i remontami.
- Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych dotyczących usług, dostaw, robót budowlanych.
- Przygotowywanie projektów umów związanych z działalnością Wydziału.
- Organizowanie po podjęciu odpowiedniej decyzji przez Prezesa Zarządu Spółki sprzedaży w formie przetargów środków trwałych i wyposażenia po przygotowaniu wymaganej dokumentacji przez odpowiednie komórki organizacyjne Spółki.
- Udział w przygotowaniu planu techniczno-ekonomicznego Spółki.
- Zbieranie opinii odbiorców dotyczących jakości świadczonych usług.
- Informowanie odbiorców o działalności wodno-ściekowej, gospodarki komunalnej i zarządzania nieruchomościami oraz promowanie działalności Spółki na terenie gminy Lipsko.
Zarządzanie i administrowanie nieruchomościami
- Administrowanie mieszkaniowym zasobem gminy w zakresie wynikającym z zawartych z Gminą Lipsko umów, w budynkach mieszkalnych Wspólnot Mieszkaniowych.
- Zarządzanie mieszkaniowym zasobem gminy w zakresie wynikającym z zawartych z Gminą Lipsko umów, w budynkach mieszkalnych będących własnością Gminy .
- Zarządzanie i administrowanie innymi nieruchomościami i lokalami zgodnie z zawartymi umowami.
- Zapewnienie dostaw mediów do przyjętych w zarządzanie i administrowanie nieruchomości w zakresie zgodnym z zawartymi umowami.
- Prowadzenie obsługi finansowo-księgowej w zakresie opłat za najem nieruchomości i lokali mieszkalnych oraz zużycie mediów.
- Prowadzenie rozliczeń z tytułu opłat za najem nieruchomości i lokali mieszkalnych.
- Prowadzenie czynności windykacyjnych i współpraca z radcą prawnym w tym zakresie.
- Bieżąca aktualizacja bazy danych dotyczącej programu rozliczania najemców.
- Nadzór nad ubezpieczeniem mienia Spółki i ubezpieczenia OC wykonywanych usług.
Obsługa odbiorców wody, dostawców ścieków sanitarnych i deszczowych oraz odbiorców ciepła:
- Obsługa administracyjna odbiorców wody, dostawców ścieków, odbiorców ciepła.
- Nadzór nad jakością i terminowością usług wykonywanych na rzecz odbiorców.
- Zawieranie umów na dostawę wody, odprowadzenie ścieków, dostawę ciepła, prowadzenie ewidencji odbiorców.
- Wykonywanie odczytów zużycia wody i dostawy ścieków i zużycia ciepła w określonych przedziałach czasowych.
- Prowadzenie kartotek odczytów wodomierzy i rozliczanie ilości wody, ścieków, ciepła.
- Kontrolowanie prawidłowości dokonywanych odczytów wodomierzy i ciepłomierzy.
- Analizowanie wielkości poboru wody oraz naliczanie kar za nielegalny pobór wody.
- Sprawdzanie plomb wodomierzowych oraz wykrywanie prób nielegalnego podłączenia.
- Sporządzanie miesięcznych informacji w zakresie sprzedaży ilościowej i wartościowej dostawy wody, odbioru ścieków i dostawy ciepła.
- Nadzór nad terminową legalizacją wodomierzy i ciepłomierzy.
- Kontrolowanie terenu pod względem legalności nowych przyłączeń wodno – kanalizacyjnych, zmian odbiorców, itp.
- Prowadzenie obsługi finansowo-księgowej w zakresie opłat za dostawę wody, odbiór ścieków i dostawę ciepła.
- Prowadzenie rozliczeń z tytułu opłat za dostawę wody , odbiór ścieków i dostawę ciepła.
- Terminowe wystawianie faktur z dokonanych odczytów, faktur korygujących i reklamacyjnych.
- Dostarczenie do odbiorców wezwań, ponagleń płatniczych oraz faktur za dostawę wodę, ścieków i dostawę ciepła .
- Prowadzenie czynności windykacyjnych i współpraca z radcą prawnym i Wydziałem finansowo-księgowym w tym zakresie.
- Rozpatrywanie reklamacji i interwencji odbiorców oraz kierowanie spornych spraw do Wydziału Wodno-Ściekowego celem wyjaśnienia sprawy.
- Bieżąca aktualizacja bazy danych dotyczącej programu rozliczania wody , ścieków i ciepła
Obsługa kancelaryjna Spółki:
- Obsługa kancelaryjna Spółki.
- Organizowanie poczty wewnętrznej.
- Przechowywanie i archiwizacja dokumentów związanych z działalnością Spółki.
- Prowadzenie rejestrów i archiwizowanie dokumentów formalnych Spółki, w tym dokumentów organów Spółki.
- Nadzór nad obiegiem dokumentów i przepływem informacji w Spółce.
- Koordynacja współpracy komórek organizacyjnych z Radcą Prawnym.
- Przygotowywanie i archiwizowanie dokumentacji Zarządu, Rady Nadzorczej i Zgromadzenia Wspólników.
- Protokołowanie posiedzeń Rady Nadzorczej.
- Przekazywanie ustaleń z narad Zarządu wraz z terminami realizacji do wyznaczonych pracowników.
- Prowadzenie rejestru protokołów Rady Nadzorczej oraz Zgromadzenia Wspólników i zarządzeń Prezesa Zarządu.
- Prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania.
- Zapewnienie i organizacja zaopatrzenia dla komórek organizacyjnych.
- Prowadzenie rozliczeń materiałów pobranych i zużytych przez komórki organizacyjne.
Obsługa kadrowa Spółki:
- Zabezpieczenie pełnej obsługi Spółki w zakresie spraw pracowniczych.
- Prowadzenie, przechowywanie i archiwizowanie akt osobowych pracowników, ewidencji i dokumentacji personalnej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
- Organizowanie i zabezpieczenie badań lekarskich pracowników.
- Nadzór i kontrola nad przestrzeganiem w Spółce regulaminów związanych ze sprawami pracowniczymi.
- Organizowanie szkoleń pracowniczych.
- Realizacja prawidłowej polityki płacowej, szkoleniowej i socjalnej Spółki.
- Przygotowywanie niezbędnych dokumentów i dokumentacji związanej ze sprawami pracowniczymi.
- Prowadzenie całokształtu zagadnień związanych z naliczaniem wynagrodzeń w Spółce.
- Naliczanie składek ZUS, Funduszu Pracy, PFRON i naliczanie podatku i odprowadzanie do US.
- Prawidłowe i terminowe rozliczanie płatności podatkowych i ZUS-u oraz współpraca w tym zakresie z organami podatkowymi i ZUS-em.
Zadania wsparcia działań w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy i ochrony przeciw pożarowej w Spółce:
- Współpraca z Inspektorem BHP w zakresie nadzór nad przestrzeganiem ogólnych i szczególnych przepisów bhp.
- Opiniowanie opracowywanych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy i ochrony przeciwpożarowej na poszczególnych stanowiskach pracy.
- Kontrola wdrażania szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej na poszczególnych stanowiskach pracy.
- Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków powypadkowych, kontrola realizacji tych wniosków.
- Udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego na poszczególnych stanowiskach pracy.
- Kontrola posiadania i ważności uprawnień do wykonywanych prac, świadectw kwalifikacyjnych i kursów specjalistycznych.
- Kontrola aktualności badań lekarskich.
- Kontrola przestrzegania przepisów bhp przez pracowników i komórki organizacyjne przy wykonywaniu zadań.
- Organizowanie wykonywania działań w zakresie zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników.